LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Höll på att sluta i katastrof

Kategori: Allmänt

Igårkväll anlände vi till Terese och Björn där vi åt mycket goda hamburgare och drack vin och hade trevligt. På förmiddan idag har vi varit ner till stallet där jag jobbade för några år sedan och hälsat på hästarna. Pamiro, min drömhäst, står fortfarande kvar och är fortfarande helt underbar. Florence som var 1 år när jag var där har vuxit upp och blivit mycket fin. Bilderna jag tagit i lerhagarna är inte rättvisa. Det som är lite tråkigt är att båda två är mycket fina hästar som tyvärr inte får komma till sin rätt då de bara rids sporadiskt. Vi hann också åka förbi Johanna som äger stallet och fika lite innan mitt tåg mot Arlanda skulle gå. Det blev lite stressigt till tåget och jag sprang in på tåget som stod på spåret och tänkte inte på att kolla att det var rätt tåg. Vagnhärad station är ju inte så stort precis så man tänker att det går väl bara ett tåg. Men nä. Klant-Karin lyckas alltså åka mot Linköping istället. Vilket hon inte upptäcker förrän vi lämnat Vagnhärad. Så i panik ringer jag Terese som är så snäll och kommer ner till Nyköping och hämtar mig och kör mig ända till Arlanda. Trots mycket tidspress så hann vi med bra tid och då har vi hunnit med stopp för amning av bebis. Jag är såklart totalt utskrattad av alla i bilen och nu kan jag nog själv skratta åt det också. Men jag har väldigt dåligt samvete över att jag förstört hela dagen för Terese och Björn samt Bea som hade bokat ett senare flyg än mig för att hinna stanna lite längre hos Terese men som nu fick åka med bilen till Arlanda istället och vänta på Arlanda i 3 timmar innan hennes flyg går. Förlåt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: