LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Det är mörkt i skogen

Kategori: Häst

Var ut med Dakhar i skogen igår. I mörkret. Jag tycker verkligen inte om att rida ut på kvällen på hösten, bara det kommer snö så känns det genast bättre. Det är så himla mörkt den här årstiden. Nåja, hur som, det gick ju bra. Han var lite stel och spänd från början men när vi galopperat lite, gjort lite skänkelvikningar och mycket övergångar så blev det mycket bättre. Så sista biten hem var han väldigt fin. Idag ska jag tömköra honom.
I helgen ska jag bara vara hem. Skönt! Ska ta ner sommarhagen och städa i stallet samt städa inne. Träna hund och häst och plugga lite. Min snälla mor kommer till oss idag och ska tvätta fönsterna. Tur jag har en så snäll mamma. Det är ändå 22 fönster och gud vet när jag ska ha tid att tvätta alla dem fönsterna.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: