LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Tjockis La Brie

Kategori: Häst

La Brie blir bara större och större. Jag undrar ibland hur hon ska kunna röra sig överhuvudtaget sista tiden eftersom hon nästan har svårt för det nu. Stackarn, hon är så söt. Hon blir så glad när jag kommer och vill komma in i stallet, väl därinne vill hon bara att jag ska klia henne hela tiden annars river hon ner alla täcken och bankar i boxdörren. Söt är hon, min fina häst.
Igår upptäckte jag att hon är svullen framför juvren, speciellt på höger sida. Lite varmt och hårt är det också. Dock verkar hon inte påverkad av det. Fick ju ändå panik såklart och ringde Bea, hon lugnade mig då med att hennes sto också blev så och att så länge hon inte har ont eller är påverkad på något annat sätt borde det vara lugnt. Är förmodligen bara några körtlar som svällt eller så är väll mjölkproduktionen snart på gång. Googlade också, jag vet att det är det mest korkade man kan göra men, det jag kunde läsa mig till är att det inte är någon fara, att det kan tom svälla ända fram till sadelgjordsläget.
 
Lägger in några bilder på henne men de är tagna för snart 3 veckor sedan så hon är större nu. Framförallt är hon bred så det syns inte supermycket i profil men ryggen är som en soffa.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: