LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Skrittjobb och sågspån

Kategori: Allmänt

Igårkväll började jag och Camilla med att skrittjobba grabbarna på ridbanan. Jag tränade på halvhalter och gjorde även lite trav och galoppfattningar för att få honom mer mellan hand och skänkel. Gjorde också lite lösgörande rörelser. Efter detta så åkte vi till Alvik och skottade spån. Tänkte fota lite bilder men det var ju så jädrans svart så jag har lånat lite bilder på nätet istället.
 
 
Vi fyllde väll ungefär 30 sopsäckar och det tog typ 50 minuter, inte värst alltså. Jag trodde det skulle ta längre tid än så faktiskt. Nåja, efteråt har man spåndamm ungefär överallt. Inte bara på utsidan utan även lungorna och ögnen är fyllda av detta fantastiska damm.
 
När jag kom hem fick jag hembakat bröd och hembakade pepparkakor samt en stor kopp med glögg. Han är duktig min sambo, han är som en hemma-man ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: