LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Ridhuset

Kategori: Häst

I lördags åkte jag bort till ridhuset och tränade, plockade upp Ingela med Rune på vägen också. Det gick bra, tränade mest galopp känns det som men tänkte mycket på förra helgens träning så upprepade en del från det. Däremot tyckte jag inte att Dakhar var i bästa formen, han blev fort flåsig och snubblade mycket. Han har satt väldigt mycket päls sista veckan så det kan vara det som påverkar honom lite. Nu har det frusit på ute igen så det blir lite lugnare nu i veckan samt att jag är bortrest hela nästa helg så då blir det ju vila. Sen har jag bokat in oss på lektion för Katarina Fridenburg, "Frida", den 17 november. Hon har inte varit här på väldigt länge men hon skulle komma den helgen så då tänkte jag rida en lektion. Hade gärna ridit även söndag men jag har verkligen inte råd med det. En är ju i alla fall bättre än ingen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: