LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

På banan

Kategori: Häst

Igår red jag på ridbanan och den var mjuk så kunde även trava och galoppera. Lade ut några bommar också så vi fick lite variation och lite lyft på benen. Som vanligt var Dakhar livrädd för dem från början men bara han gått över en gång så är det lugnt sen. Camilla hade med sig barnen + båda hundarna så det blev bra miljöträning också då det sprang omkring 2 barn och 4 hundar på gården. De klättrade i träd och gömde sig bakom höbalarna och sprang bakom granarna, ja de var överallt :)

La Brie promenerade jag en kvart också, kanske är bra om hon rör sig lite grann tänkte jag med tanke på juver och ben. Hon var lite irriterad när jag klämde igår men ingen feber. Dock kan jag ju bara promenera henne när underlaget är mjukt eller när snön väl kommer för annars är hon för öm i hovarna.

Kom nu snö. KOM!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: