LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Kallt

Kategori: Allmänt

Usch vad det var kallt igår kväll, blåste verkligen is, så jag blev slö och red ingenting. Hade ju hunnit frysa i backen också. Tränade lite apportering med Vidar istället. Han skötte sig bra men blir lite väl mycket lek med apporten när han börjar bli trött så då får man avsluta. Han orkar inte så länge, man märker att han är i en utvecklingsperiod nu för han är väldigt känslig samtidigt som han blir fort trött i huvudet. Det gäller att vara försiktig och inte ställa för stora krav. Tränar ingen tävlingslydnad nu alls då jag kände förra veckan att han blir låg så fort jag korrigerar honom lite därför valde jag att träna lite apportering med mera lek och bara stadga istället. Det kan han bra naturligt och det är inte hela världen om han sitter lite snett eller så. Jag behöver inte peta på smågrejer som han just nu tycker är jobbigt.

Camilla kom till stallet i bil igår då hennes fot som hon fastnat med i stigbygeln var öm och svullen. Det hade kommit senare på söndagkväll när hon suttit ner och vilat. Knät var dock ok. Hon hade varit hemma från jobbet också. Så helt oskadd var hon inte men ändå bra med tanke på vad som hade kunnat hända.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: