LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Inget plugg men en massa annat

Kategori: Gård

Idag var jag ledig och dagen var tänkt att vigas åt plugg meeeen nu är kl 19.30 och jag har inte börjat ännu. Nä, istället inledde vi dagen med en långpromenad följt av långfrukost framför tv:n med Sons of anarchy och Walking dead. Sedan var ju kl efter 11 och jag började plocka undan lite efter veckan som varit. I vårt hem blir det alltid alldeles rörigt under veckorna och sen får man köra ett ryck på helgen för att sen börja om på måndag igen. Hur som haver så gick vi sen ut i sadelkammaren som Christoffer har hållit på att extra isolera i taket i höst och nu passade vi oxå på att måla, det prioriterades inte förra hösten när vi byggde den. Nu hängde vi tillbaka tränshängarna och flyttade garderoberna så nästa vecka ska Chrille göra klart andra halvan av rummet där sadlarna hänger. Sedan fick vi besök av pappa och bror så det blev lite fika innan jag gick ut och tömkörde i regnet. Banan funkade idag oxå.

Nu håller jag på att bada Neo då jag tyvärr hittade några utslag på honom igen, suck, han har ju varit så bra sen penicillinet men det har väl varit för blött ute för länge så svampen frodas väl. Jo, jag glömde, har ju gjort en skitgod lammstek till middag oxå.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: