LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Treårstest

Kategori: Häst

Idag har jag varit och kikat på treårstestet. Som vanligt var det typ en som var fin och resten blandad kompott. Men var en bra dag att sitta i ett ridhus och glo med tanke på vädret. Sen var det kul att göra någonting "hästigt". Däremot så kände jag återigen att jag verkligen måste ha en häst till så jag får rida ordentligt. Jag börjar inse att det är nog ingen ide att lägga mer tid på La Brie och tro att hon kommer bli den ridhäst jag drömmer om, hon är för skadad i sin kropp. Hon kommer absolut funka för dagsridning men blir inte mer än så. Jag har provat och gjort allt jag kan i över tre år men så fort det blir ett avbrott av någon anledning så får jag börja om från början igen med högersidan. Jag måste börja tänka om och jag är på god väg i och med betäckningen. Hon är för mig världens finaste häst och hon har kapacitet för att bli en stjärna men tyvärr vill inte hennes kropp. Men jag har heller inte tid och tålamod att vänta på avkomman, det är ju 4 år tills den går att börja använda till nånting och då är den ändå bara ett barn.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: