LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Totalt fullsmockat

Kategori: Allmänt

Nu är det två fullsmockade veckor framöver. Så mycket skola som ska göras, litteratur som ska läsas och uppgifter som ska skrivas. Personaldag och fest med jobbet nästa fredag och dessutom dressyrtävlingar lördag och söndag på BRS som jag ska hjälpa till på. Hur jag ska ta mig dit på lördagen efter jobbfesten är nästa fråga. Dessutom har jag lovat Bea att vi ska plugga till tentan den helgen. Förutom det så är det ju även morsdag den söndan. Förutom detta så har jag en häst att rida och en gård att sköta. Ja just det, glömde att den fredan (då det är personaldag) så ska jag med La Brie på dräktighetskoll också. Hur jag ska få ihop den helgen är för mig en gåta!?! Skulle ju gärna hinna komma iväg och titta på valparna då med.

Jag brukar skämtsamt kalla mig för Logistikkonsult eftersom jag faktiskt är väldigt bra på att planera och organisera vardagen och få ihop allting. Allt handlar ju om logistik hela tiden. Man ska hit och man ska dit, göra ditt och göra datt. Hela tiden. Och jag har en plan för att få ihop allt kommande veckor och framförallt nästa helg men det kommer att innebära avkall och prioriteringar av en del saker samt viss uppbackning av några personer. Men det kommer ju att gå och det kommer ju att lösa sig, det gör det alltid. Dagarna kommer ju att passera och förmodligen kommer jag fortfarande att leva. Det bästa vore om man kunde dubblera sig eller helt enkelt inte behöva gå till jobbet 40 timmar i veckan. Då skulle allt gå ihop.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: