LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Ska det vara så här?

Kategori: Häst

Alltså, om La Brie ska bete sig så här i 11 månader då blir jag galen!
Hon är ett riktigt "Pain in the ass" just nu. Istadig, bockig och allmänt osamarbetsvillig. Allt är livsfarligt och hon är på helspänn. Hon tom skenade för en snöfläck i ett dike. Hon har väl aldrig skenat i hela sitt liv, det är hon för slö för och framförallt är hon inte en stressad-, fjantig-, rädd häst. Men just nu är hon allt utom sig själv. Jag hoppas att det bara är en allmän reaktion på vårenför annars blir jag som sagt galen.

Just nu längtar jag efter en lugn och ridbar valack. Vill bara ha en häst som går dit jag vill att vi ska gå och som gör det jag ber den om. Är något trött på att behöva truga och vara arg. Jag vill så gärna träna och utvecklas men det är inte så lätt när man hela tiden är motarbetad och dessutom har en häst som är så oliksidig (av gammal skada) att man inte kan koncentrera sig på sin egen ridning överhuvudtaget.

Less.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: