LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Less

Kategori: Häst

Gud vad jag är trött på hästen just nu. Hon är så laddad och tittig så det finns inget slut. Just nu känns det som att jag lägger ner att försöka rida henne under dräktigheten. Jag blir bara arg hela tiden. Känns som att det ger ju ingenting eftersom vi aldrig kommer mer än typ 500 meter innan det är dags att bråka i 10 minuter innan vi kan gå 500 meter till. Är inte kul att behöva bråka hela tiden samtidigt som hon är som en levande bomb och flyger i luften för minsta lilla. Idag kändes det som att jag lägger ner allt det här med hästar. Blir ju ändå bara pannkaka hela tiden. Om jag då hade haft en Ridbana så jag slapp vara på vägarna när hon är på det här humöret. Men nä, när det väl börjat torka upp lite då ska det spöregna i flera dagar så marken blir blöt som f-n igen. Jag är så trött, är motarbetad hela tiden.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: