LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Jag vill ha mer...

Kategori: Allmänt

...tid och mer pengar. Varje gång räkningarna är betalda så blir jag så deprimerad och stressad. Det är så mycket mer jag vill göra och införskaffa men det blir aldrig några pengar kvar för att spara ens en gång. Helgerna bara springer iväg också och jag hinner inte göra hälften av det jag tänkt eller vill. Jag vill så gärna ha en till häst som jag kan träna och tävla men jag vet inte hur det skulle gå ihop varken med tid eller pengar. Eller klart det går men på bekostnad av annat. Jag skulle vilja utveckla gården för att kunna ta emot fler hyresgäster och anordna träningar mm men vet inte hur det ska gå till då man jobbar mer eller mindre konstant hela tiden. Och då man inte jobbar så ska man hinna rida, träna, plugga, fixa med huset och hemmet, umgås med vänner och familj, gå på middagar och fester mm mm. Det är så mycket krav på en hela tiden. Man ska jobba, tjäna pengar, vara välutbildad, vara snygg och vältränad, laga mat och baka, tvätta och städa, ha många intressen och en rik fritid mm mm. Helt galet hur samhället är uppbyggt. När ska man få vara människa och njuta av livet? Livet bara springer förbi. Ibland skulle jag bara vilja sälja allt och flytta till en ö i Thailand eller ett torp långt in i skogen och leva på det som finns att tillgå.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: