LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Dömt att misslyckas

Kategori: Häst

Idag blåser det. Och det blåser inte bara, det är typ full orkan. Jag vet inte vad jag tänkte med när jag fick för mig att rida med tanke på det sista dygnets kaos. Var ju bara dömt att misslyckas egentligen. Föresenat flyg från Malmö, missad anslutning i stockholm, drömt att jag varit schizofren och vaknat svettig mm. La Brie har inte gått ett ordentligt pass på två veckor pga av vädret och nu har jag varit borta större delen av veckan. Perfekt läge för en ridtur i stormen. Not.
Det första som händer är att hon flippar för något på gården och kör en bockserie. Sen var allt livsfarligt på vägen så det var tvärstopp hela tiden så vände tillbaka och red på ängen i skritt och trav. Det funkade ändå ok även om hon var som en levande bomb. Sen när jag kommer ner på gården igen så smiter ponnyn ur hagen och de andra två blir galna. Och då menar jag galna.  Jag lyckas iaf sitta av själv innan det var för sent. Försöka få in hästen i stallet och få av grejerna, ville inte rikerna att hon pajar sadeln i boxen när hon hetsar runt. Det är den alldeles för dyr för. QZ spritt språngades galen i hagen och en ponny som springer runt på gården. Som tur var såg Chrille vad som hänt och kom ut och hjälpte mig.
Ja idag är de billiga. Väldigt BILLIGA.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: