LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Ridtur

Kategori: Häst

Vilket aprilväder vi har idag. Först imorse så snöade det, sen blev det sol och varmt, sen regn och nu snöstorm.
Hann dock vara ute medans det var finväder. Vi tog först en promenad och sen har jag pysslat i stallet/på gården. Tog en ridtur med La brie och jag hade sett framemot en fin skogstur i skritt och trav men oj, jag glömde visst att hon bara gått i hagen några dagar och före det inte gjort speciellt mycket. Så idag har hon nog lyckats med det mesta. Väldigt mycket var farligt och spökigt. Så förutom att hon var spänd så har hon varit stallmodig, hoppat in i plogkanterna, "skenat" men också varit ganska fin däremellan. Jag kan säga att det var ingen idé att ens försöka undvika galopp för om jag inte lät henne göra det på kommando så tog hon eget initiativ. Så det var lika bra att ta lite galopp också. Hon hade ganska svårt att hålla sig i skritt också. Så nä, det var ingen trevlig tur.
Trots att vi inte red så hårt på något sätt så var hon ändå helt svettig när vi kom tillbaka. Hoppas på bättre tur imorgon. Hade tänkt att vi skulle rida genom byn och bort till en lång väg och joggat men jag tror faktiskt det kan bli bättre med bomarbete på banan så att hon får försöka komma loss lite grann då hon kändes ganska stel. Samtidigt får hon använda huvudet lite grann också.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: