LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Prestige D1 Zero

Kategori: Häst

Idag har då Ab Nian och Lena Lilja varit här och gjort en sadelutprovning och jag vet inte vad jag ska säga egentligen.
Jag vet att sadeln är viktig och att det är viktigt att den är utprovad och inpassad för hästen men jag visste verkligen inte att det kan göra sån stor skillnad som det faktiskt gjorde. Jag vet som sagt att det är något som stör La brie just nu, förmodligen en låsning. Hon är lite spänd i ryggen och musklerna och stökig i ridningen men med denna sadel så kändes inte detta. Hon började att vara lika stökig och bromsande men efter några minuter så försvann detta och hon var mjuk och framåt, ingen skillnad på höger och vänster varv och jag kunde sitta i traven och hon galopperade. Ja hon kändes som för två veckor sen innan hon blev dålig igen. Inga bakutsparkar eller att hon bytte galopp och hon höjde ryggen och frustade. Helt otroligt!
Jag kommer så klart låta Anna titta på henne på fredag iaf men jag tror jag hittat en riktig bov till hennes muskelspänningar som kommer och går med jämna mellanrum. Jag tror faktiskt att detta kommer att lösa många av våra (La Bries) bekymmer.
Åh vad jag längtar till att få rida henne i den imorgon igen!

Kommentarer

  • Li säger:

    Så rolig läsning, vad glad jag blir för er skull! :D

    2012-03-05 | 17:33:33
    Bloggadress: http://lipan.wordpress.com
  • Karin säger:

    Du förstår vad jag kommer gräma mig om det är en sadel som varit orsaken till många av problemen. Man lär sig verkligen så länge man lever.

    2012-03-05 | 20:55:03

Kommentera inlägget här: