LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Jag är så klantig!

Kategori: Häst

Fan, vad jag är dum och klantig ibland. Blir så arg på mig själv.
La Brie var svinöm över ryggen igår kväll när jag tog in henne och bytte täcke. Precis i sadelläget också.
Mailade idag till Lena Lilja för att kolla om det kan vara vanligt när man byter till denna sadel osv. Fick svar nu och visst är det så! Speciellt när man har en känslig häst som La Brie. Man ska bara börja rida typ en kvart och öka successivt. Nu när hon är så öm så kan jag inte rida alls istället. Inte för att det nu är det värsta, det värsta är ju att hon har ont och det är MITT fel.
Iofs kan jag ju tycka att hon skulle ha sagt det till mig när jag köpte sadeln.
Jag har ju iofs inte ridit henne speciellt hårt men blev ju ändå 50-60 min både lördag och söndag.


Jaha så nu är det bara att jobba från backen tills hon slutar ömma. Får se hur länge det tar...
Kan nog iaf stryka mig från tävlingen 1 april för det blir nog inte alls så bra tills dess och då ska jag ju hinna rida in henne i sadeln också.


Bra Karin. Verkligen bra!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: