LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Ja, det är skillnad

Kategori: Häst

Tänk vad en sadel kan göra. Jag känner dock att hon är sned men det är som sagt stor skillnad. Hon går framåt och hon vill galoppera, nästan så hon inte har tid att vänta på mig. Hon är avslappnad i överlinjen och jag känner att fronten är mer fri. Hon flyttar bättre för skänklarna, sparkar inte bakut mm mm. Sen som sagt känner jag att rumpan åker lite åt vänster och hon orkar inte hålla ihop i övergångarna heller. Men ju mer jag tänker på det och analyserar det så kommer jag fram till att sadeln är och måste ha varit en stor orsak till problemen.
Jag känner också att jag sitter mer still och är starkare i sitsen.
Just nu är sadeln värd varenda krona och vartenda öre.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: