LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Hovis

Kategori: Häst

Jaha ja, idag skulle hovslagaren komma. Men en kvart innan han skulle komma så skickade han ett sms om att bilen var trasig. Kommer mest troligt på måndag istället. Det blir alltid lite bökigt när han gör så här för varken jag eller Helen har speciellt lätt att planera in någonting på dagtid så det är lite pyssel för att få ihop en passande tid och när det då ändras med kort varsel så är det lite svårt att få ihop. Vi får se hur vi löser det på måndag då. Både jag och Helen jobbar och jag har inte möjlighet att sluta tidigare. Ligger nog mycket efter i tid på jobbet och på onsdagmorgon kommer massören och de två timmar jag missar då på jobbet måste jag jobba in måndag och tisdag, har alltså inte tid att åka hem tidigare på måndag.

Lustigt med dessa hovslagare. De verkar verkligen få bete sig hur de vill hela tiden. Vi hästägare är för beroende av dem så de blir ändå inte av med sina kunder. Duktiga hovslagare växer inte på träd heller.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: