LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Hingst

Kategori: Häst

Nu börjar ju avelssäsongen att dra igång. Något som faktiskt står mig varmt om hjärtat. Jag älskar att tänka ut lämpliga kombinationer och kan sitta och kolla hingstar i evigheter. Den ena leder till den andra.
Som vanligt så funderar jag även i år på att betäcka La Brie. Oddsen att vi kommer till start i år känns ju ganska så små med tanke på de tidigare säsongerna då jag också funderat på att betäcka men valt att försöka komma till start istället. Så egentligen borde hon lika gärna få ge mig en guldklimp nu för det är ju ändå 4 år innan jag kan bruka den till nånting. Och förmodligen kommer hon att gå skitbra i sommar och höst om jag betäcker henne.

Just nu är listan lång med tilltänka hingstar men i topp står dessa två:


Blue Horse Don Romantic. Fantastisk hingst med Donnerhall blod. Rör sig luftigt och fint i uppförsbacke.


Floricello e. Flroencio I. Florencio I är en hingst jag verkligen skulle vilja använda mig av men tycker han är lite dyr. Denna skönhet uppfyller mycket som även hans far gör dessutom är han vacker fux.

Vad tycker ni??

Kommentarer


Kommentera inlägget här: