LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Dement?

Kategori: Häst

Jag har då minne som en guldfisk. Både igår och idag har jag glömt att ta bilder.
Igår var jag med Zorro till veterinären för att han skulle få vaccin. Jätteduktig var han. Jag lastade honom själv och sen stack veterinären honom i transporten och så åkte vi hem.
Sen idag så har La Brie fått massage. Först laser och sen massage. Hon fick väldigt mycket beröm idag - dels för att hon var så vältränad och sen för att hon kändes väldigt rörlig i korset och musklerna som annars alltid varit lite spända och stela någonstans. Equiterapeuten tyckte hon kändes väldigt fin så hon kunde inte se några problem i att jag kunde rida henne redan imorgon. Känns väldigt bra att fått en genomgång och ett klartecken. Nu är vi nog på G snart igen!
Ska självklart ta det lite lugnt med sadeln några dagar till och rida in den sakta men det känns bra nu. Har nu avanmält mig från tävlingen på söndag. Känns inte kul att åka dit nu när vi inte kunnat träna ordentligt på 6 veckor och före det var det ju kallt i några veckor. Tycker inte det är schysst mot La Brie, jag vet ju hur fin hon kan vara och så inte vara säker på att det fungerar. Nä, då vill jag ha hunnit rida mer så att jag känner mig mer säker på formen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: