LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Då var det snart arbetsvecka igen

Kategori: Allmänt

Jaha ja, då är det måndag imorgon. Tillbaka till jobbet. Det var så himla kul att vara i skåne förra veckan och göra någonting annat. Det är så roligt att plugga, om det inte vore för pengarna skulle jag plugga resten av mitt liv. På heltid. Det är så roligt att lära sig saker och utvecklas hela tiden. Varje minut, varje sekund. Fast än vi hade väldigt långa dagar så kollade jag inte en enda gång på klockan och helt plötsligt hade dagen gått.
Idag har vi varit på hockey vilket inte var något roligt precis. Slutspelet är över för Luleå för denna gång. Kort och tragiskt.
Red La brie på banan idag i solen men några travbommar. Hon skötte sig bra och gick hyffsat. Hon känns stel och är svår att få lösgjord och jobba bakifrån, jag får alldeles för mycket i handen. I höger galopp hade hon svårt att ställa igenom sidan och föll lite innåt. Tränade väldigt mycket övergångar och hon blev mycket bättre. Dock var hon lite öm i ryggen efter passet. Jag blir inte riktigt klok på vad det är. Hon är pigg och framåt men samtidigt känns hon inte ok. Hon har iofs inte gått så mycket samt haft en låsning. Dessutom har hon en ny sadel. Det kan vara mycket. Bara fortsätta träna, dock tror jag det blir lite mer jobb från backen kommande 2-3 dagarna. Har massagetid för henne nästa vecka också.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: