LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Tömkörning

Kategori: Häst

I fredags blev jag förkyld och i lördags var jag riktigt risig men kände att jag behövde motionera båda hästarna. Så för att minska min fysiska ansträngning så valde jag att tömköra båda två på ängen. Korta och ganska lugna pass men så att de ändå fick jobba igenom sidorna och ryggen.
La Brie skötte sig väldigt bra och vi skrittade fram på töm i skogen först. Sen skritt och trav med mycket övergångar.
Dakhar skötte sig så klart också bra. På honom la jag in lite galoppfattningar också. Jag tror detta är ett väldigt bra jobb för honom så det blir det mer av och ska även börja lägga in bommar så han får upp ryggen lite extra.
Idag är det pissväder igen så jag får se om det blir någon ridning idag. Min förkylning skulle behöva vila också. Vi får se.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: