LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

...och det fortsätter

Kategori: Häst

Fick just ett sms av hovslagaren, sjukt barn idag. Alltså, det tar aldrig sluuut. Jag fattar inte hur länge till jag ska orka hålla på med hästar, det är motgång på motgång hela tiden. Det är upp som en sol och så fan ner som en pannkaka i botten på en gång.

Det är så konstigt också med Dakhar. När jag kom hem igår så var han vätskefylld i båda fram men mer på vänster. Jag tvättade dem ordentligt och sen fick han gå ut i en liten hage några timmar. När jag tog in honom så var höger fram som vanligt och vänster mycket bättre. Jag försökte lyfta och klämma igenom vänster benet men det var han inte så sugen på om jag säger så. Så här så låter det ju som en senskada men var i hela friden skulle han ha fått den ifrån?! Kollade honom på raktspår och på volt. Han är ren i skritten men i trav så är han halt på vänster. Jag hoppas och det känns som att det är något med hoven men samtidigt stämmer inte symtomen helt.
Hur som haver så måste jag försöka få bort skon idag, med eller utan hovslagare.

Kommentarer

  • Terese säger:

    Tänkte på det med svullnaden... Fredrik min hovslagare sa det att oftast om det blir en hovböld som blir inflam. så går det upp i benet. Så han trodde nog 99% på en hovböld som blivit inflm. därmed så är det säkert en inflm i benet också. Hoppas du får ut en hovslagare snart :) Styrkekramar till dig :)

    Svar: Ok, ja vi får se vad hon hittar. Hoppas den inte sitter dumt till i så fall så hon måste karva upp allt för mycket i hoven :( Tack!
    Karin Brännström

    2012-06-27 | 08:58:59

Kommentera inlägget här: