LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Min normala "tur"

Kategori: Häst

Ja min tur med hästar fortsätter. Igår var Dakhar halt, inga andra symtom. Han har fått stå inne inatt och nu på morgonen var han väldigt svullen i vänster ben, samma ben som den trasiga hoven. Jag pratade med veterinären på morgon och hon var väldigt tveksam till att det skulle kunna vara något annat än hovarna. Hovböld eller någon söm som trycker? Hon menade på att fullblod är ju sähär i benen att de sväller mycket för lite. Hon tyckte jag skulle linda på ett bandage med alsolsprit så det drar ut lite vätska och att hovslagaren skulle komma ut i första hand. Sen kunde jag bara höra av mig om jag behöver något smärstillande/avsvällande också. Vi börjar så får vi se sen. Hovslagaren kunde komma imorgon eftermiddag. Boxvila tills dess, ska åka och köpa några fler hagpinnar och tråd på lunchen och göra en sjukhage så han kan få komma ut lite iaf.
 
Det vore verkligen så himla typiskt nu om jag lånar en häst som aldrig varit skadad och så hinner jag rida typ 4, lugna, pass och sen blir det inget mer än dyra utgifter.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: