LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Det blev en rörig fredagskväll

Kategori: Häst

Det blev en rörig kväll. Provade först min dressyrsadel på Dakhar och den låg faktiskt riktigt bra. Sen tog jag en promenad med honom. Sen var det La Bries tur och jag planerade då att gå med henne till skogen och så sitta upp och rida i skogen. Det började med att Hulda rymde när vi gick iväg så det blev lite kaos. Lämnade sedan henne inne och gick iväg igen. Allt gick bra när vi red men hon var väldigt pigg kan man säga. Ska försöka få igång henne lite mer nu, tror det ska gå bra dock skulle det ju underlättas om det kunde bli lite sommarvärme så hon blev trött! Samt om jag hade haft en ridbana...
Sen kom iaf Helen så då släppte vi ihop QZ och Dakhar. Det gick rätt bra tills La Brie kom ut i den andra hagen och QZ skulle skydda henne och började jaga Dakhar. Så vi tog ut Dakhar igen och då var hans ena framsko lös. Vi började då kolla igenom fötterna ordentligt och han ser verkligen hemsk ut! Ser inte ut som att han är skodd de senaste 3-4 månaderna. Skorna är helt nednötta och så även hovarna. Han är jättelåg i sulorna och utflyten. Vi drog av säkerhetsskäl bort skon och har lindat in den med bomull och silvertejp så han inte ska bli allt för öm. På måndag kommer hovis och skor la brie men han får nu prioritera Dakhar först om det är så att han inte hinner båda. Dakhar får stå inne tills dess då jag är rädd att han kommer bli halt om han går ut.
Ja, alltid är det nått...

Kommentarer

  • Terese säger:

    Känns som om du inte är riktigt nöjd med att han kommit upp. Låter även som om jag absolut inte kan ta hand om hästar alls. 5v sen han blev skodd och han har alltid haft dåliga hovar lite typiskt fullblod. Min hovslagare är dessutom rekomenderad av både Strömsholm, Ultuna och mälarkliniken och JAG har bara haft sådana hovslagare på honom kust för hans fötter. Berättade innan om hans vänsterhov

    2012-06-14 | 11:56:24
  • Anonym säger:

    Den publicerades innan jag hann klart.... Det var lite min fasa att du skulle känna dig missnöjd då du inte sett honom på 5 år från sina bästa år vid 12 till 17år. Pälsen berättade jag också om då de täckat honom så mycket så han satt vinterpäls till sommaren. Hoppas du blir mer nöjd när du kan börja rida, annars får du höra av dig så får vi lösa det med att skicka hem honom.

    2012-06-14 | 11:59:54
  • Karin säger:

    Förlåt Terese. Det var inte meningen att du skulle ta mina inlägg på detta vis. Jag är väldigt nöjd med honom och jag tror det kommer bli väldigt bra bara vi får på skor och kan börja jobba lite. Jag vet att du inte haft honom hemma så länge och att han varit på foder länge och att mycket har hänt där. Skona var väldigt nötta när han kom och hade inga tåkappor samt var lite krokiga (säkert av att han trampat sig) därav ser det ut som att han är gammelskodd men jag litar helt på vad du säger.



    Sen var min helg väldigt rörig och jag var så less på att alla hästar skulle jaga varandra hela tiden istället för att bara hålla sams och kunna gå i stor flock så mina inlägg kanske låter värre än vad det faktiskt var. Jag ber än en gång om ursäkt för det.

    2012-06-14 | 12:09:27

Kommentera inlägget här: