LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Blötmark

Kategori: Häst

La Brie börjar verkligen komma ur sin hormonrubbning och börjar bli stabil igen. I söndags red jag ut och kunde till och med rida efter en väg med diken utan att vi höll på att slå ihjäl oss. Hon gick framåt hela tiden och var glad och positiv. Igår tömkörde jag efter samma väg och det gick väldigt bra. Vi travade väldigt mycket så det var ju ett bra motionspass även för mig.

Jag är så less just nu på allt regnande som varit. Hoppas verkligen det stabiliserar sig nu. Allt detta regnande bidrar dels med att hästarna trampar sönder markerna men framförallt bidrar det till att jag inte kan träna något på volt alls eftersom det inte går att vara på ängarna och det går definitivt inte att göra klart ridbanan. Ridbanan grävdes fram i slutet på Juli i fjol och sen från den dan vi skulle börja med att fixa det sista innan materialet kan läggas ut så har det regnat. Regnat och regnat. Marken håller inte för att köra ut någon traktor på för att det är så blött. Jag funderar nu på att anlägga risodling där istället för då jäklar kommer det att bli torrt istället.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: