LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Å int passa de

Kategori: Häst

Nä inte passade bootsen inte. Jag mätte hoven enligt anvisning, 113 mm. Storlek 1 innefattar 110-117 mm så, ja, det borde ju då vara storlek 1 han ska ha. Med våld så kunde jag få på dem men vad ska då hovarna kunna växa i? Dessutom ska det inte ta typ en kvart att få på dem. Så nu måste jag ringa när de öppnar och be dem lägga undan storlek 2 så jag får åka in och byta dem under dagen. Bara hoppas att det finns kvar (de hade sålt mycket sista dagarna och det var ganska urplockat) och att de passar. Risken är väl att de är för stora.
Iaf så longerade jag honom en stund på ängen, både trav och galopp, och han är då inte halt längre trots att han var barfota. En bra sak iaf :-)
La brie var så biten runt ena ögat att hon inte kunde öppna det och det bara rann tårar. Stackarn. Så jag tog en promenad med henne istället för att rida då jag var rädd att hon inte skulle se något. Ögat blev då bättre efter promenaden och nu satte jag på ett flugpannband.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: