LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Boots

Kategori: Häst

Bytte bootsen i lördags mot en storlek större och de passade. Så fredag red jag en kortare runda nere på ängen, lördag tömkörde jag och igår var vi ute i skogen med Ingela och Rune. De funkar superbra! Jag tror faktiskt han tycker de är sköna då han igår var så "schwung-ig" i steget och helt lösgjord. Ingela var helt lyrisk över hans steg. Provade göra några travökningar och han bara flög fram. Han är så fantastisk fin denna häst och det är så kul att rida med ett leende varje gång. Jag vill bara rida hela tiden!

Inte trodde jag för en tid sedan att jag skulle ha min häst barfota och rida med boots men nöden har ingen lag och med tanke på att det verkar funka fint så är jag betydligt mer positiv till detta nu. Man är inte bättre än att man kan ändra sig och inte trodde jag väl heller för två år sen att jag skulle ha mina hästar på lösdrift men med facit i hand så är det det bästa jag gjort.
 
Fina Dakhar är nöjd att få gå ut i stora hagen med Rune igen.
 
Bild på bootsen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: