LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

3-dagars träningen

Kategori: Allmänt

Helgens träning var hur bra som helst. Det är många år sedan jag har kunnat rida så här ordentligt så många dagar i rad och verkligen känna att jag utvecklas. Söndag eftermiddag var jag helt slut, var tvungen att gå och lägga mig och sova några timmar när jag kom hem.
På fredagen tränade vi skänkelvikningar på hörnlinjen med galoppfattning i sista steget innan rakriktning. Vi red även lite bomarbete. Dakhar är lite rädd för bommar/hinder men bara han har gått över en gång så går det bra, så det gick att rida över i både trav och galopp. 
Lördagen tränade vi långa skänkelvikningar på diagonalen samt förvändgalopp, först på båge och sedan på serpentiner. Båda dessa dagar gjorde vi mycket övergångar och halvhalter. I galoppen tränade vi på att samla och öka. 
På söndagen red vi programridning, LA:3 som består av just långa skänkelvikningar och förvändgalopp på serpentiner. Här måste jag verkligen skärpa till mig och rida vägarna ordenltigt och framförallt utnyttja hörnpasseringarna. Vi var båda ganska trötta och det var väldigt varmt ute men det gick ändå väldigt bra och jag är mycket nöjd med helgen. 
Dakhar är verkligen en klippa, han är så arbetsvillig och ambitös och gör allting rätt bara Jag gör rätt. Karro är riktigt fötjust i honom och även övriga deltagare tycker han är superfin. Jag är så glad att det blev att han kom till mig och nu känns det som att jag aldrig vill att han ska åka härifrån. Han är underbar!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: