LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Start

Kategori: Allmänt

Jag väljer att starta en blogg då jag känner att jag gärna vill skriva av mig om La Brie och farmen i övrigt ibland men även dela med mig av upplevelser och erfarenheter. Jag skulle väl egentligen ha startat denna tidigare och delat med mig av mina erfarenheter under stallbygget. Det är iofs inte helt färdigt ännu så det kommer nog inlägg om det framöver men just nu är det vinter och bygget får stå lite still under denna årstid. Till våren ska även ridbanan anläggas. Livet på farmen innebär aldrig vila eller någon känsla av att saker blir helt klara, det finns alltid något att göra och något att bygga eller laga.

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Fin blogg :) och dela gärna med dig om byggandet...vi börjar bygga på vårt stall under våren, ser VERKLIGEN fram emot det (Ha ha ha). Vi har ju aldrig byggt stall men i Ersnäs bodde vi ju också i ett gammalt hus och nu börjar vi om från början igen. Man kan ju undra om man är knäpp ;). Kul att La Brie har börjat komma igång, håller tummarna för er!! Ha det gott.

    2012-01-31 | 11:11:40
  • Karin säger:

    Tack Johanna! Vad kul att ni ska bygga stall och vad skönt att få ha Favia på gården. Blir det att köpa någon fler häst då? Jag tycker det är helt underbart att ha hästen på gården och ha full koll på henne. Är så skönt att det bara är jag som hanterar henne. Tror hon mår superbra med sitt liv just nu och med det så har även kroppen börjat fungera. Hon går ju på lösdrift också och hon kan själv välja när hon vill äta, vila eller leka. Har fått en ännu bättre syn på lösdrift detta år då jag ser de positiva effekterna av det :) Lycka till med bygget så hörs vi!

    2012-01-31 | 11:27:58
    Bloggadress: http://labrie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: