LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Vatten

Kategori: Gård

Idag blev jag less. Jävligt less på att vattnet bara fryser i hagen. Hinner knappt hälla upp det så är det fruset. Hästarna blir också frustrerade och sparkar i baljorna för att få sönder isen. Bara under denna vecka har det gått sönder två baljor. Inte bara det att hästarna inte får tillräckligt med vatten, de får också iskallt vatten vilket inte är så bra för deras mage. En annan sak är också att jag inte kan åka någonstans för att jag måste fylla vatten hela tiden.
På blocket hittade jag idag en 80 liters thermobar till salu i Boden. Trodde aldrig den skulle finnas kvar en dag som denna (-35 grader kallt) men det gjorde den så efter jobbet åkte jag till Boden och hämtade den. Har nu kopplat in den och den verkar fungera bra hittills. Den var också i väldigt fint skick och ser knappt använd ut. Bra köp och snabb leverans = perfekt!
Här är den inkopplad. Jag trodde vi hade några spännband hemma men ack så fel jag hade. Har nu bara knutit fast den med två rep runt trädet men ska köpa ett spännband så den sitter ordentligt. Vill inte att de ska ha sönder den.
I övrigt har den denna dag mest handlat om denna kyla. Helt vansinnigt. Neo stackarn har inte klarat många minuter ute innan han hoppat på ett ben och han har ingen vidare lust att vara ute alls. Så nu ska han och jag (ja, Findus också för den delen) bara mysa i soffan resten av kvällen.
Nu är det bara att stoppa in en pinne i brasan och koka en kanna te. Fridens.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: