LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Var tog kvällen vägen?

Kategori: Häst

Oj den här kvällen bara sprang iväg. Jag tog en promenad med La Brie för att det skulle gå snabbt då jag behövde baka inför min födelsedag på onsdag. Men ändå så var jag ute i tre timmar. För sen började jag massera La Brie och smörja grejer. Det verkar också som att det är dags för Bonnie att få springa vidare imorgon och jag ville då också förbereda med foderhinkar och sånt.
Jag har lite problem med mugg på La brie som inte vill ge med sig. Muggen på frambenet har lugnat sig och börjat dra sig tillbaka men däremot så har muggen på bakbenet börjat sprida sig och idag var det lymfangit-varning på benet. Jag lindade det medan jag var på promenad och det blev bättre sen tvättade jag hela benet med Hibiscrub också. Fick bort det mesta av rugorna och tvålen fick verka ganska länge. Smörjde på salicylsyravaselin sen också. Jag kan tyvär inte ha henne lindad då hon är expert på att dra loss lindorna, annars hade det nog varit bra mot lymfangiten. Jag kör på med detta några dagar och ser om det lugnar sig annars måste jag försöka få ut något annat medel.
Ni ser, det är inte vackert och här har jag ändå fått bort rugorna. Man ser att benet är ganska svullet också.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: