LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Träning

Kategori: Häst

Ja igår tog vi oss då på träning. Men La Brie som varit så fin sista veckorna var inte alls i form igår. Hon gick med lite handbroms i hela tiden. Skritten och traven gick väl ok men hon ville inte alls vara med i galoppen. Bromsade upp i fattningarna och i höger varv gick hon utåtställd och försökte jag ställa igenom högersidan så bröt hon av. Jag blir självklart väldigt orolig över detta eftersom det är så här hon brukar bli när hon har ont någonstans. Däremot så känns hon fin över ryggen och jag kan inte märka någon värme eller svullnad i benen. Jag hoppas och tror att det bara är så att jag ökat på träningen för mycket sista tiden samtidigt som det varit ganska tungt underlag ute. Att hon bara är trött i kroppen. Jag hade metacam hemma så jag slänger in det några dagar nu också samtidigt som jag bara tänker skritta henne kommande dagar och sen bara rida lätt i skogen utan några krav. Så får jag se till nästa helg hur hon känns.


Jag vet inte vad jag ska göra om det är så att hon inte funkar. Det kanske är så att hon inte pallar denna träning utan bara håller för promenadridning. Min plan när vi flyttade ut på gården var att jag skulle använda La Brie som avelssto och köpa en till ridhäst som jag kunde ha i träning. Men sen så gick alla mina pengar åt till stallbygget så nu har jag inte råd att köpa någon häst. Visst kan jag ju fortfarande avla på La Brie men det är ju ändå 4 år kvar då tills jag har någon häst att börja rida på. Det bästa vore att komma åt en foderhäst men att hitta någon om uppfyller mina krav och som de inte vill sälja är ju lika med omöjligt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: