LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Tjurig. Trött. Möglig.

Kategori: Häst

Tänkte longera Zorro lite snabbt idag men det tyckte inte Zorro. Han ville inte alls och tyckte jag var dum. Bråkade väl i typ 20 minuter och när han då gått i skritt några varv i båda varven så gav jag mig. Vet inte riktigt hur jag ska motionera honom på bästa sätt. Det ska gå snabbt samtidigt som han ska hinna bränna lite kalorier. Tänkte longering var perfekt då han gjorde det så bra i lördags men han fick nog bara av ett sånt pass verkar det som.
La Brie har fått vila idag. Hon var rätt trött faktiskt, tog nog bra igår i hennes hjärna.
Vi har kört in en ny bal i hagen ikväll vilket tog lite extra tid då den första var så möglig att vi fick byta ut den. Första gången det händer i vinter, har varit jättebra kvalité på det, så jag blev lite förvånad.

Kommentarer

  • Li säger:

    Zorro kommer nog att tjura med dig och testa dig i början när du longerar, men ge dig inte! Både löslongering och på lina funkar annars bra.

    2012-03-01 | 08:26:36
    Bloggadress: http://lipan.wordpress.com
  • Karin säger:

    Nä det är jag inte känd för att göra och det gick ju jättebra i lördags. Jag var kanske lite för stressad igår också. Löslongera kan jag dock inte göra just nu då jag inte har något staket runt banan :)

    2012-03-01 | 08:37:18

Kommentera inlägget här: