LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Sol

Kategori: Gård

En underbar första vårdag idag. Några få minusgrader och sol. En värmande sol.
Jag och mamma tog en timmes skidtur mitt på dagen och det var så vackert ute.
På förmiddagen målade vi lite väggar på övre våningen. Det är träpanel som har varit vitlasererad, inte så snyggt i mitt tycke så nu ska de bli helt vita.
Efter skidturen tog jag en galopptur med La Brie. Det var plumssnö så hon fick ett ordentligt jobb men det var också välbehövligt. Tror/hoppas att hon gjorde av med mycket överskottsenergi. Imorgon får det blii en lugn skrittur utan mig på ryggen tror jag.
Nu verkar även traktorn vara trasig, eller rättare sagt snöslungan. Perfekt. Vore ju konstigt om det gick en hel dag utan att någonting gick sönder...
Ibland, men bara ibland, vore det hemskt skönt att bo i en hyreslägenhet.
Nu är jag faktiskt helt slut och tänker bara ligga i soffan resten av kvällen och äta glass.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: