LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Sadel

Kategori: Häst

Jag behöver en ny sadel till La Brie. Den dressyrsadel jag har idag köpte jag när jag köpte henne och den är ok men har aldrig varit riktigt bra. Jag tycker att den rör sig på henne både framåt och i sidled. Jag åker ofta över åt något håll och den ligger mot bogbladen när jag ridit färdigt. Inte heller hoppsadeln ligger speciellt bra, framförallt så tror jag den har för liten anläggningsyta för henne. Hon är så bred och bossorna är för smala så den "svävar" typ på ryggen på henne.
Jag har bokat in sadelprovning via AB Nian och Lena Lilja nästa söndag den 4 mars. De kommer ut och vi provar ett antal olika sadelmodeller. Det blir nu i första hand en ny dressyrsadel eftersom det är det jag använder mest och framförallt har jag inte råd med två nya sadlar direkt. Har inte ens råd med en egentligen. Men jag måste ta mig råd, jag har lagt så mycket pengar, tid och ork på att få La Brie frisk och det vore ju väldigt dumt om hon blir dålig igen pga att jag snålar in på sadeln. Det är ju som om en maratonlöpare inte skulle köpa bra löpskor som passar hans fötter och löpstil. Då springer han nog inte så långt innan skadorna visar sig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: