LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Piggelin

Kategori: Häst

Har varit ute och ridit i snöfallet. Tänkte ta en kort sväng men numera går inte det när fröken har vilat en dag. Hon är i för bra kondition för det nu. Var bara att galoppjobba med mycket övergångar. Inte för att jag klagar egentligen, ett väldigt angenämnt problem. Hon håller sig ju på benen och är bara fantastiskt positiv och vill jobba. Jag är glad för varje sekund hon är så här för då vet jag också att hon är frisk. Snöfallet gjorde dock att min sikt var obegränsad och pga det så kände jag att jag också blev lite bromsande och spänd. Vet ej varför men antar att jag tycker det är obehagligt att inte se något när det dessutom är kolsvart. Så blev lite flamsigt och svajigt emellanåt, framförallt i övergångarna, blev dock bättre när hon blivit av med överskottsenergin.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: