LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

My precious

Kategori: Allmänt

Idag är ändå en bra dag. Saker och ting börjar ordna upp sig. Vädret är ju en väldigt inverkande faktor på mitt humör det kan jag verkligen erkänna. Idag stod termometern på -2 och jag trodde inte jag såg rätt, var tvungen att kolla flera gånger innan jag verkligen fattade det. Det är ju helt otroligt hur vädret kan svänga.
Hur som haver så tog jag och städade hela huset direkt på morgon. Mitt i detta så kom mamma ut och hon diskade upp all disk som jag samlat på mig under veckan i väntan på att pannan skulle bli lagad så att jag kunde köra diskmaskinen. Men än har ju inga reservdelar kommit och mitt diskberg har vuxit så pass att jag inte ens orkat tänka på att handdiska det men nu har mamma gjort det. Underbara mamma, tack!
Sen skottade jag ridbanan och bar ut både galopp- och travbommar. Min underbara häst gick idag som aldrig  förr. Denna oplanerade vila har verkligen gjort att musklerna bara har sagt "Poff". Fastän hon var ritkigt pigg idag så var hon fram för skänkeln och i bra takt och form redan från första travsteget. Galoppbommarna hoppade hon som om hon inte gjort annat och idag red vi även galopp från skritt, förvändgalopp och enkla byten. Från galoppen ner till trav så bibehöll hon formen och kom i rätt takt direkt. Allt bara funkade och jag bara älskar henne. Jag bara älskar att rida dessa dar. Idag är alla kronor och alla tårar som bortglömda.
Min fina, älskade häst - Jag älskar dig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: