LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Motion

Kategori: Häst

Igår masserade jag La Brie och hon hade en del spänningar i höger sida efter ryggen samt vänster fram vid manken. Jag funderar på om hon sträck till sig när jag släpte in Zorro förra fredan med tanke på att det kom så plötsligt det här. Jag kände ju redan i helgen att hon var lite stelare i höger sida igen samt att hon började med att inte komma när jag skulle ta in henne. Sen det i kombination med lite hårdare träningspass, en sadel som inte riktigt passar och tungt underlag så har det nog blivit för mycket. Jag kommer inte att rida någonting i veckan tills sadelutprovaren kommer nästa söndag. Håller igång med promenader och tömkörning i veckan.
Tog en promenad idag och stretchade sedan ordentligt, hon kändes mycket mindre spänd sedan. Kör på med Back on track täcket nu också, tar på på kvällen och av på morgon. En mycket bra investering jag gjorde i höstas.
Även Zorro har fått röra sig lite idag. Longering i djupsnön blev det. Typ 10 minuter, mer än så orkar han inte just nu. Skritt och trav.
Hade La Brie inspänd så att hon ändå fick jobba lite mer med ryggen också. Var rätt mycket snö också så även jag var helt slut efteråt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: