LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Less.

Kategori: Allmänt

Just nu är jag så less. Less på allt.
Jag tycker det räcker med vinter nu. Försvinn snö, försvinn.
Och så är jag förkyld men bara lite förkyld. Ska man nu vara förkyld kan man väl vara det ordentligt.
Är less på att pengarna alltid är slut innan månaden ens har börjat. Less på dyra elräkningar. Less på att alla kostnader alltid måste komma samtidigt.
Sen är jag less på hästar också just nu. Fan, det är alltid bara rackel.
Jag är less på jobbet. Jag är less på att jag inte vet vad jag vill göra istället heller. Jag är less på att det typ inte finns något annat att göra här heller i den här delen av landet. Framförallt går det inte att göra något inom djur/hästbranchen.

Det är egentligen inte klokt att jag bor här. Visst tycker jag om vinter men inte så mycket som vi har här. Vi har typ sommar i en månad varje år. På den månaden ska man hinna glömma tidigare vinter och ladda batterierna inför nästa vinter. Vintern är typ 8 månader lång, helt galet. De 3 månader som blir över är det typ ingenting. Inte vår. Inte sommar. Inte vinter. Möjligt lite höst. Men jag har ju bott här i 29 år och jag har hela familjen här, det är inte bara så lätt att flytta heller. Ännu mindre nu när vi köpt mitt familjehem. Jag sitter verkligen fast.

Grattis Karin - du är i en 30-årskris!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Visst är det roligt att ha en livskris! Säger bara välkommen in i klubben! ;)

    2012-02-28 | 18:14:49

Kommentera inlägget här: