LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Hundköpartankar

Kategori: Hund

Vi har funderat ett tag på att det börjar vara dags för hund nr 2 i familjen. Neo börjar vara uppåt åren och det vore skönt att ha en valp medans Neo fortfarande finns med oss. Jga är dock inte så säker på att det blir en flat igen. Inte för att jag inte tycker om flattar, jag snarae älskar dem, men nånstans så skulle jag vilja ha en lite mindre ras som är lite "ärtigare". Vi har faktiskt varit inne på en blandras, gärna med border collie. Border collie + flat känns som en bra blandning. Men samtidigt är jag ju lite intresserad av utställning också. Jag har under en längre tid varit intresserad av Tollare (Nova scotia duck tolling) då de fortfarande har samma egenskaper som en flat men är lite mindre och även duktiga brukshundar. I övrigt vet jag inte så mycket om dem förutom det man kan läsa sig till. Jag känner ingen som har en tollare och har inte kommit i kontakt med dem alls faktiskt. Någon som vet något om dessa hundar och känner till någon uppfödare?
(lånad bild)

Kommentarer

  • Linda säger:

    Hej!

    Min vän Hanna har tollare och hon bloggar lite om deras träning m.m. Kika in på hennes blogg:http://gladjeochiver.wordpress.com/



    Kram!

    2012-02-12 | 20:05:11
    Bloggadress: http://lindsoon.wordpress.com
  • Karin säger:

    Tack! Det ska jag genast göra.

    Kram

    2012-02-12 | 21:06:28

Kommentera inlägget här: