LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Gårdsägare

Kategori: Gård

Livet på farmen betyder aldrig vila. Inte ens en sån här dag då det är -36 grader ute så blev det bara vila. Nä då. Imorse när jag vaknade var det 14 grader här inne vilket ledde till ett stort pådrag här. Både min bror och far kom hit och via telefon med installatören av pannan kunde de komma fram till att det är ett hål i pannan där det blir ett vattenläckage och som påverkar trycket ut i elementen. Hur som haver så har detta lett till att jag måste ha vattnet avslaget tills detta är löst, förhoppningsvis i slutet på kommande vecka. Jag kan slå på det korta stunder tex. då jag måste fylla vatten till hästarna. Det här gör nu också att det läcker vatten i källaren från pannan vilket ökar då vattnet är påslaget.
Medan jag lagade mat idag kom jag på att jag kan ju inte laga mat heller för jag kan ju inte diska och på några dagar har jag ju förbrukat alla köksredskap. Nä det blir att checka in utfodring hos mamma eller pappa tills detta är löst.
Hästeriet står också stilla nu pga kylan men de har iaf fått in en ny höbal i hagen idag samt fått vara inne en stund och tinat upp. Thermobaren fungerar riktigt bra och jag är såååå nöjd med köpet. I övrigt så verkar de må bra trots kylan men de har ju ordentligt med täcken på sig och som sagt fri tillgång på mat och då håller de sig också varma. Hoppas verkligen jag kan rida en kort sväng imorgon. På måndag ska det bli lite varmare igen säger de...
La Brie var så frostig och fin i ansiktet idag så jag var tvungen att ta en bild. Tom pannluggen var frostig. Finaste, finaste La Brie.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: