LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

En kortis

Kategori: Häst

Det blev en liten tur idag med betoning på liten. -28 stod termometern på och det tog säkert längre tid att få på all utrustning och alla kläder än vad vi var ute i skogen. Efter bara några minuters skritt så frös jag rejält om fingrarna. Nåja blev lite trav och galopp också. Hon var ungefär lika stel och seg som bilen är i detta väder men samtidigt arbetsvillig och i en fin form med bra takt. Kan ju tillägga att rida i overall och skoterskor inte påverkar inverkan på hästen speciellt positivt. Tror inte hon kände mina skänklar så bra men som tur är så lyssnar hon bra på rösten. Men h**vete vad stark hon var i galoppen, kan säga att mina magmuskler fick sig en omgång. 4 vilodagar är i vart fall 3 för många. Hon var pigg milt uttryckt. Fast hon skötte sig ändå bra, inge bus och stök bara glad att få springa.
Tror ändå några sammanhängande dagars vila gjort bra för henne. Visuellt ser hon ut att ha musklat på sig ännu mer och efter ridturen kan jag konstatera att hon börjar bli stark och i bra form nu. Hade detta varit för ett halvår sen hade hon bara varit vinglig och bockat och sparkat för att göra sig av med energin.

Kommentarer

  • Ingela säger:

    Visst är det härligt när de kan skärpa sig trots att de är pigga, å jobba istället för att larva omkring. Jag har märkt det där på Rune också. :)

    2012-02-09 | 14:21:07
  • Karin säger:

    Ja det är väldigt skönt. Igår red jag lite på ridbanan och samma sak där. Super stadig form med bra påskjut och inte alls vinglig och framförallt bra takt. Inget spring fast jag vet att hon är pigg. Känns som att hon börjat använda energin på rätt sätt.

    2012-02-09 | 14:30:46
    Bloggadress: http://labrie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: