LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Det här med...

Kategori: Allmänt

Det här med att jag går ut 22.30 till stallet för att tvätta mugg.
Det här med att jag är ytterligare ett år äldre.
Det här med att jag har så många nära och kär som orkar åka ut i skogen en onsdagkväll för att ge mig en massa fina presenter.
Det här med att en fin häst fått lämna jordelivet idag.
Ja det kan hända mycket på en dag det är ju bara att inse det. Fast jag alltid tycker att dagarna är alldeles för korta så hinner det faktiskt hända en hel del på 24 timmar.
Idag är jag verkligen glad att jag bor där jag bor och att jag får ha hästen på gården. Det är jag iofs alla dagar men lite extra idag. Bara det att jag har möjlighet att gå ut till stallet mitt i natten eller när jag vill är ren lyx. Hade varit jättestressigt att idag ha hunnit till ett stall någon annanstans bara för att behöva tvätta mugg. Jag älskar att jag har full koll på min häst hela tiden. Jag behöver aldrig vara orolig eller bekymmrad som jag ofta var förr. Nu kan jag kolla henne på morgon, direkt efter jobbet, på kvällen eller bara när jag känner för det.
Nu tackar jag för denna dag och ser fram emot det år som kommer.
Godnatt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: