LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Det går troll.

Kategori: Häst

Ja, det går troll i våra träningar. De senaste fyra veckorna har vi inte lyckats åka på någon träning. Mest pga av den ihållande kylan och i fredags fick jag ju avboka för att hämta Zorro. Idag är den framflyttad till på torsdag pga av snömängden som kommit i helgen då de inte hinner ploga undan på ridbanan tills ikväll. Så då får vi se vad som händer på torsdag.

Igår var jag och Helen ute och skulle jogga hästarna. Vägen vid vårt hus var plogad men sista biten tror jag inte ens traktorn orkat flytta på då det var helt igen drivet med snö. Vi red runt snöhögen som traktorn lämnat mitt på vägen och plumsade resten av vägen. Det hade drivit så mycket snö att det nästan gick upp till magen på hästarna. Helt galet. Trist bara för den vägen var perfekt att vardags-rida mitt i veckan i mörkret två gånger fram och tillbaka men nu är den så kort att man får väl rida den tre gånger fram och tillbaka för att alls få ut något av passet.

Bytte till ett rakt bett på La Brie igår och hon går numera väkldigt bra på det. Förr när jag provat så har hon blivit så tung i handen men nu är det snarare tvärtom. Hon är väldigt lätt i handen och lägger sig i en trevlig och avslappnad form. Ett bra bett att variera med när man ändå bara ska ut i skogen. Är svårt att få igenom ställningen med rakt bett så det blir inte att använda det på ridbanan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: