LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Besked

Kategori: Häst

Idag fick jag telefonsamtalet. Samtalet som berättade att nästa vecka är det dags. Dags för Bonnie att få vandra vidare på de evigt gröna ängarna. Bonnie har bott hos mig i höst och vinter i väntan på detta besked. Hennes ägare har av olika anledningar inte kunnat ta hand om henne själv samtidigt som Bonnie mår mycket bättre av att gå på lösdrift. Hon är orolig på box och vandrar hela tiden. Det var även fördelaktigt att jag hade henne på gården då hon fungerat bra som sällskap till de andra hästarna.

Bonnie är 6 år gammal men har många olika besvär i kroppen som gör att det inte är möjligt att ge henne ett drägligt liv därav är detta den bästa utgången för henne. Även om hon inte är min eller jag känt henne speciellt länge så känns det ändå i hjärtat. Det är en fin häst men fina kvaliteér men som tyvärr har varit med om någonting innan hon kom till Sverige och som gör henne obrukbar som ridhäst. Hon är också för ung och för full med liv för att det ska gå att använda henne som sällskapshäst övertiden.

Fina Bonnie!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: