LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Barbacka

Kategori: Häst

Nu hade jag velat ha en bild men det fanns ingen hemma som kunde knäppa för att idag har jag ridit barbacka på min häst. Min dressyrhäst som alla var livrädda för för tre år sen när jag tog hem henne. Min dressyrhäst som alla sa kastade av ryttaren till höger ocn vänster. Min dressyrhäst som man inte, enligt alla, kunde rida ut med.
Idag har jag alltså ridit barbacka i skritt och trav samtidigt som min bror körde traktorn och bankade och slog för att få fast snöslungan. Inte ett hårstrå ryckte hon i. Min dressyrhäst börjar bli en skogsmulle.
Jag kan meddela att hon är som en soffa att sitta på. Hon har ju en väldigt bred och platt rygg, inget som sticker ut någonstans. Dessutom var hon inte ett dugg stel och låst i högersidan och vi har gjort både fram- och bakdelsvändningar och även ryggat - på raklinje. Inte alls att hon var stretig och drog upp huvudet, till och med i övergångarna behöll hon formen. I och med detta så hoppas och tror jag att det är sadeln som stör henne och som gör att hon blir spänd i ryggen.
Min fina La Brie.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: