LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Upplägget resten av denna vecka

Kategori: Häst

Idag är jag på jobbet men imorgon tar jag tjänstledigt då jag måste sitta hemma och plugga. Det har verkligen inte funnits tid under julen och uppgiften ska vara inlämnad den 7 januari. Vi kommer hem från semestern den 8 januari så ni hör ju själva, det går inte riktigt ihop. Kommer ändå behöva lämna in den försent men vore ju skönt att ha det mesta gjort innan jag åker så jag inte börjar på noll när jag kommer hem.

Igår skulle jag rida ut och jogga Dakhar lite tänkte jag men det slutade ändå med ett rejält pass för han var som vanligt pigg som bara den. Så när jag hade ridit vägen en vända så vände jag och red en gång till och det blev mycket galopp med enkla byten. I tisdags red jag ju dressyr på ridbanan i djupsnö så jag tänkte vara snäll och låta han gå lite lugnare men det hade han tydligen redan glömt bort. Idag är det då lektion i Rutvik för Karro. Jag hoppas det ska gå bra, har verkligen jobbat denna vecka med att få honom bärig och lösgjord så att vi inte ska behöva hålla på med det hela lektionen. Sen får han gå lite lugnare fredag, lördag och söndag eftersom han ska vila en vecka sen då vi är bortresta. Så typiskt nu när han börjar komma igång i kroppen igen efter höstens lugna skrittperiod.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: