LaBrie

Hästar, Landet och Livet - i Medgång och Motgång.

Prioritera rätt är inte alltid så lätt

Kategori: Allmänt

Denna vecka har inte innehållit så mycket därför har jag heller inte skrivit något. Jag har knappt hunnit rida något förutom måndag och torsdag. Dakhar kändes väl lite bättre igår faktiskt, travade lite och sen galopperade jag lite efter grusvägen i hjulspåren där snön är lite mer packad. Jag känner att det är just galoppera han behöver för att bli mjuk så kan nu alla bara hålla tummarna att det kommer lite mer snö i helgen av lite blötare kvalitet så den packar sig nånting. Nu är den så torr att det som bara dammar bort när man går/rider. Sen när den snön väl kommer så måste jag få tag i en rakmaskin att låna för han är som en grizzlybjörn nu så ska han börja svettas lite så måste vi lätta på pälsen annars kommer han att kvävas av sig själv. Konstigt vad fort det går, först hade han ingen päls och han frös som bara den och sen small det till på en vecka och nu är han som en björn. Han har värre päls än La Brie som dessutom gått utan täcke.

I övrigt har denna vecka bestått av barnvakt till mina brorsbarn och så har vi inrett lite i vår nymålade hall. Kommer nog fortsätta lite med det i kväll, kanske börjar måla om våra innerdörrar lite också. Imorgon ska vi ha middag med några vänner så ska även fixa lite med födan till det ikväll. Hoppas också att jag ska hinna rida ikväll men ska även åka och handla efter jobbet så känner att jag kanske är lite tidsoptimist just nu. Får nog prioritera om lite för jag behöver motionera hundarna också.

Trevlig helg på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: